PolskieDrogi PolskieDrogi
2428
BLOG

Przerywam milczenie w sprawie radarow

PolskieDrogi PolskieDrogi Polityka Obserwuj notkę 81


Zlosliwa satysfakacja jaka odczuwam obserwujac od paru tygodni smutek i nostalgie wspolnego frontu obrony sarmackiego lajfstajlu nie pozwolila mi do tej pory skomentowac calej sprawy. Poszczegolni czlonkowie wspomnianego frontu (Tomasz Lis, Jacek Zakowski, Magdalena Sroda, Lukasz Warzecha, Adam Hofman, blogerzy niepokorni) wyprodukowali taka ilosc bredni, ze ich komentowanie nie ma najmniejszego sensu, wiec tylko kilka spostrzezen.

Drodzy potomkowie wolnych sarmatow - wbijcie sobie do swoich glowek pelnych wolnosci i niczego wiecej, ze macie spora zaleglosc, objawiajaca sie -100 do empatii i troski o dobro wspolne. Kiedy cala Europa tejze troski sie uczyla, u nas uczyli sie jej zawsze ci obcy - mieszczanami byli przeciez Zydzi, Niemcy i reszta diabelskich pomiotow naslanych na te ziemie wolnych Polakow. No i teraz - kiedy Polska udaje, ze jest w Europie, co pare miesiecy wychodza i wychodzic beda takie kwiatki - jak nie zakaz srania pod balkonami to buspasy, jak nie zakaz wyrzucania smieci do lasu to coraz wieksza kontrola ruchu drogowego. No i jak nie zrozumiecie, ze w jezdzie nie chodzi o to kto jest szybszy, ale o to, zeby te drogi zapewnialy najwieksza przepustowosc przy okreslonym poziomie bezpieczenstwa (a poruszac sie po nich moze i swiezo upieczony kierowca i babcia toczaca sie 40-stka i Tomasz Lis w Q7, a prawo toczacej sie babci do przezycia jest bardziej istotne od prawa kierowcy Q7 do lamania przepisow), w drogach miejskich nie chodzi o to, zeby 1 Warzecha wygodnie dojechal  do pracy z Piaseczna zamiast autobusu z 50 osobami, w lasach smiecic nie wolno a kupe pupilka trzeba zebrac i wyrzucic no to mam zla wiadomosc - bedziecie miec tylko gorzej a za rok, za dwa jak juz ten pierwszy 1000 przekroczymy, odczuwane przeze mnie schadenfreude bedzie jeszcze wieksze, co daj Cthulhu.

A dla niesarmatow cos z dziedziny szkielka i oka:

http://www.scdb.info/en/software-statistik/  (baza dla nawigacji samochodowych): 

 

  Radary/1000km^2 Radary/1mln mieszkancow
Austria 13,3 135,6
Czechy 3 23,4
Hiszpania 2,7 31,9
Francja 5,9 52,5
UK 22,4 90,4
Niemcy 10,7 46,5
Holandia 29,6 75,4
Polska 6,3 51,4
Rosja 0,2 16,2
Ukraina 0 0,5
Zimbabwe 0 0,1



http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/14651858.CD004607.pub2/abstract

Speed enforcement detection devices for preventing road traffic injuries
Cecilia Wilson1,*, Charlene Willis
2

"All studies reporting crash outcomes reported an absolute pre/post reduction in all crashes and injury related crashes. In the vicinity of camera sites these pre/post reductions ranged from 14% to 72% for all crashes, 8% to 46% for injury crashes, and 40% to 45% for crashes resulting in fatalities or serious injuries."

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0001457599000718
Evaluation of photo radar program in British Columbia
Greg Chen, , Jean Wilson, Wayne Meckle, Peter Cooper

"The analysis found a 25% reduction in daytime unsafe speed related collisions, an 11% reduction in daytime traffic collision victims carried by ambulances and a 17% reduction in daytime traffic collision fatalities."

http://aktualnosci.auto-swiat.pl/1-kierowcy-kontra-fotoradary-raport-naviexpert/1

"Na trasach z ograniczeniem do 50 km/h, na których nie ma fotoradarów, średnio 2 % kierowców przekracza dozwoloną prędkość o 40-50 km/h, czyli jedzie z prędkością nawet i dwukrotnie wyższą niż pozwalają obowiązujące przepisy, a 1 % przekracza ją nawet o 60 km/h. Wydaje się, że te 3% to niewiele, jednak na ruchliwej ulicy, np. w Warszawie, po której przejeżdża około 50 tys. samochodów na dobę, te 3% oznacza 1500 takich kierowców dziennie i… daje średnio jednego pirata drogowego na minutę, który drastycznie przekracza dozwoloną prędkość.


Nawet jeżeli znaki pozwalają na jazdę w mieście z prędkością wyższą - 60 km/h - to i tak dla wielu kierowców to za mało. Ponad połowa podróżujących przekracza dopuszczalną sześćdziesiątkę. Poza miastami, tych z ciężką nogą na sześćdziesiątce jest aż 72%, gdy natomiast na trasie jest fotoradar, procent kierowców przekraczających dozwoloną prędkość spada do 64."



 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka