PolskieDrogi PolskieDrogi
612
BLOG

Drogi - 2014-2020

PolskieDrogi PolskieDrogi Gospodarka Obserwuj notkę 6

 

 

http://auto.dziennik.pl/drogi/artykuly/404175,nie-bedzie-autostrady-a2-do-terespola-przeciek-z-zacisza-gabinetow.html

 

"Minister transportu Sławomir Nowak ma ogłosić plany inwestycji drogowych na lata 2014 – 2020 pod koniec roku, po zakończeniu unijnych negocjacji w sprawie budżetu. Polska liczy na maksymalnie 80 mld euro. Lech Witecki, dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, ma nadzieję, że z tej kwoty na drogi trafi 10 mld euro (to środki porównywalne z perspektywą 2007 – 2013).

GDDKiA ma za te pieniądze skończyć trasy urywające się w połowie. – Intencją ministra jest domknięcie w pierwszej kolejności sieci autostrad A1 i A2 oraz dróg ekspresowych, z priorytetem dla trasy S7"

"W sprawie tras ekspresowych potrzeby są także większe niż możliwości. Z wyliczeń ekspertów wynika, że tylko ekspresówki S2, S7 i S17 w rejonie węzła warszawskiego zjadłyby całą dotację UE. Ministerstwo Transportu dało priorytet S7: z Krakowa do Warszawy i Gdańska, dzięki czemu wznowione zostaną anulowane z powodu braku pieniędzy przetargi na obwodnicę Radomia, odcinek Olsztynek – Nidzica i obwodnicę Ostródy. Na liście priorytetów ministra Nowaka jest też druga obwodnica jego rodzinnego Gdańska. Do inwestycji branych pod uwagę została dorzucona w ostatniej chwili trasa S6 wzdłuż Bałtyku: z Gdańska do Szczecina i Berlina."

 

"Na liście priorytetów rządu znalazły się brakujące odcinki trasy S8 z Warszawy do Białegostoku (m.in. obwodnica Marek) oraz przodującą w statystykach wypadkowych S17 z Lublina do stolicy. Dla niej lubelski oddział GDDKiA kompletuje dokumentację projektową. Na listę rezerwową resort transportu wpisał za to trasę Via Baltica z Ostrowi Mazowieckiej przez Mazury na Litwę. Resort zrezygnował też z S19, łączącej Rzeszów z Lublinem. Lokalni samorządowcy przy wsparciu PiS szykują protesty, jeśli drogi S61 na Litwę i S19 do Rzeszowa nie zostaną przywrócone na listę podstawową.

Priorytetem jest trasa S7 z Krakowa do Warszawy i Gdańska"

 

 Poza idiotycznym pomyslem S6, cala reszta logiczna i niezbedna. Jesli sie uda zrealizowac to do 2020 to bedziemy miec piekny, pelny szkielet drog, zrobiony w ciagu 10 lat. Niezle, oby sie udalo.


 

 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka